خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان؛ما برای اجرای کنگره ۲۵ کمیته تشکیل دادیم تا برنامه هایی برای ارایه به جامعه و نسل جوان و نوجوان داشته باشیم و کار فاخر و مطلوبی ارایه شود که از جمله آنها برنامه ریزی برای انتشار ۲۰۰ کتاب است.
کد خبر: ۹۵۸۴۰۶۰
|
۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰

سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در برنامه تلویزیونی برای تشریح برنامه‌های دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ماه گفت: مسئولین نظام در راس یعنی رهبری، رئیس دولت و اعضای مجلس همگی با رای مستقیم و غیر مستقیم مردم روی کار می آیند.

 

او ضمن پر اهمیت دانستن انتخابات مجلس افزود: رهبر انقلاب از ابتدا ۴ راهبرد برای انتخابات برگزیدند که اولی امنیت بود زیرا دشمن همیشه در کمین است تا فرصتی پیدا کند و ضربه بزند، اما تمامی دستگاه ها و متولیان امنیت بر اساس راهبرد حضرت آقا برای انتخابات پای کار آمدند.

 

دومین راهبرد رهبر انقلاب در مورد انتخابات مشارکت بود که سرتیپ پاسدار شاهوار پور در این خصوص می‌گوید: مردم باید حس یک کار را پیدا کنند و همانطور که در ۲۲ بهمن حضور یافتند باید در انتخابات نیز مشارکت می‌کردند که همینطور شد.

 

سردار حسن شاهوار پور یادآور شد: موج سنگینی از ضد انقلاب داخلی و خارجی ایجاد شد تا مردم پای صندوق های رای نیایند اما صدا و سیما با راه اندازی کانال و برنامه های ویژه مردم را تشویق به شرکت در انتخابات کرد و در هر شهری هر کسی می‌توانست به نماینده منتخب خود رای بدهد.

 

او به سخنان حضرت امام اشاره کرد که فرمودند «مجلس در راس امور است و اگر انتخابات نباشد هرج و مرج به وجود می آید» سپس بیان کرد: مجلس می تواند در همه امورات نظارت کند و می‌تواند درباره انواع و اقسام موضوعات با توجه به اختیاراتی که مجلس به پشتوانه مردم دارد تصمیم گیری کند.

 

یادواره شهدا برای آشنایی جوانان با ۸ سال جنگ تحمیلی است 

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در آستانه برگزار دومین کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان قرار داریم، اظهار داشت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اتفاقی افتاد و ما شهدایی دادیم که باعث پیروزی انقلاب شد و پس از آن جنگ ۸ ساله بر ما تحمیل شد که اساس این جنگ امنیت ملی ما را به خطر انداخت و شعار بانیان آن نیز سقوط حکومت و گرفتن کشور بود.

 

او افزود: این جنگ با مجاهدت شهدا شکست خورد و مردم سینه سپر کردند تا در نهایت دشمن شکست را بچشد زیرا که اراده خود را بر ما تحمیل نکرد.

 

سرتیپ پاسدار شاهوار پور گفت: ما زیر بار خواسته‌های صدام نرفتیم و امام یک مدیر قوی در حوزه های مختلف از جمله جنگی بود که علاوه بر آنکه شکست نخوردیم نیروهای نظامی را نیز منسجم کرد و ارتش بسیار قوی شکل داد.

 

او متذکر شد که طی آن سالها بسیاری به اسارت کشیده شدند و بسیاری نیز شهید شدند اما پس از ۴ دهه برخی جوانان از این رخدادها بی اطلاع هستند.

 

سردار حسن شاهوار پور می‌گوید که رزمندگان دوران دفاع مقدس برای یک کار عادی نرفتند که در ازای آن پولی دریافت کنند بلکه به جبهه‌ها رفتند تا یک وجب خاک را به دشمن ندهند؛ اگرچه دشمن وادر خاک ما شد و بخش هایی از کشورمان را در خوزستان گرفت اما ما با قدرت ایمان مردم و جوانان دشمن را بیرون راندیم.

 

او در ادامه این سوال را مطرح کرد که آیا سزوار نیست جوانی که ۴۰ سال پیش در راه این وطن جانباخت حالا یک بزرگداشت برای او برگزار شود؟ امروز باید ایثارگری آنها یادآوری شود و ما شهدا را تکریم کنیم.

 

سردار شاهوار پور گریزی به تاریخ ایران زد که در آن رژیم پهلوی بحرین را از خاک کشور جدا و برخی ایران بزرگ را تکه تکه کردند و اکنون نفرین می شوند اما در همین حال شهدا برای حفظ وجب به وجب خاک این کشور جانفشانی کردندکه باید تکریم شوند.

 

سرتیپ پاسدار شاهوار پور شهدا را مایه افتخار و عزت کشور دانست که سپاه با بضاعت خود و توانمندی های خود اقداماتی را برای معرفی شخصیت شهدا انجام داده است.

 

او همچنین گفت: در گزارش عملکردی که برای رهبر انقلاب در خصوص برگزاری دومین یادواره ملی شهدا ارسال شد در آن از ساخت ۴ فیلم شهدایی خبر دادیم که رهبر انقلاب فرمودند ۴۰۰ فیلم بسازید و این نشان دهنده اهمیت کار برای شهدا از دیدگاه رهبر معظم انقلاب است.

 

 

 

سرتیپ شاهوار پور بیان کرد: ما برای اجرای کنگره ۲۵ کمیته تشکیل دادیم تا برنامه هایی برای ارایه به جامعه و نسل جوان و نوجوان داشته باشیم و کار فاخر و مطلوبی ارایه شود که از جمله آنها برنامه ریزی برای انتشار ۲۰۰ کتاب است.

 

او توضیح داد: در برخی از این کتابها خاطرات مادران شهدا جمع آوری شده و برخی نیز تاریخ شفاهی یگان‌ها است، که گنجینه بسیار پر اهمیتی است‌.

 

تابلوهایی ماندگار نیز در قالب مستند از ورود امام رضا به ایران و نقش مردم خوزستان تا اعتصاب کارگران نفت که کمر رژیم پهلوی را شکستند یا سینما رکس آبادان انجام می‌شود.

 

در همین حال نمایش زنده «آستان عشق» در جاده ساحلی در سالن منتظران ظهور جنب پارک شهروند به مدت ۸ شب برگزار شد و هنوز نیز مردم خواهان برگزاری آن هستند که به زودی به اجرا در می‌آید.

سردار حسن شاهوار پور زمان برگزاری دومین کنگره ملی شهدا را ۱۷ اسفند ماه پس از نماز مغرب و عشاء عنوان کرد که با سین مشخص اجرا می شود؛ ضمن آنکه پیش کنگره نیز در ۱۵ و ۱۶ اسفند برای دانش آموزان و دانشجویان برگزار می شود که بسیار دیدنی و ماندگار است.

 

او تزئین سطح شهر را برای برگزاری کنگره ملی شهدا مهم ارزیابی کرد و گفت: ۷ میلیون سند نیز مربوط به دفاع مقدس جمع آوری شد و نزدیک به ۵۰۰ هزار مورد آن بازسازی شده است همچنین بیش از ۶ هزار یادواره شهرستانی و محله ای و قشری و خانواده ای برگزار شد.

 

سردار شاهوار پور بیان داشت: یکی از بحث های جدی ما در این کنگره این است که افرادی که نقش مهمی در کشور داشتند را معرفی کنیم از جمله آنها زنان هستند؛ از ۲۴ هزار شهید خوزستان یکهزار و ۶۵۴ شهید زن هستند که ۳۵ نفر از آنها تفنگ در دست گرفتند و با دشمن جنگیدند در حالی که شاید این اتفاق برای زن امروزی عجیب باشد یا نوجوانانی که مانند مردان بزرگ نقش آفرینی کردند از جمله بهنام محمدی که با شهید جهان آرا کار اطلاعاتی انجام می داد.

 

از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در جهت کنگره ملی ۲۴ هزار شهید خوزستان کارهای پویانمایی متعدد، معرفی کانال در فضای مجازی، دیدار از ۷۰ هزار خانواده شهید، نامگذاری کوچه ها و خیابان ها و میادین و پروژه ها به نام شهدا، چندین برابر شدن اعزام کاروان‌های راهیان نور و اعزام ۱۲۰ هزار دانش آموز به راهیان نور، اجرای دیوار نگاه‌های شهدایی در سطح شهر، نامگذاری کلاس های درس با نام شهدا از سوی آموزش و پرورش، رسیدگی به محرومیت های مردم، کاشت نهال و درخت مثمر و نامگذاری یک بوستان به نام شهدا هستند.

 

به گفته سردار شاهوار پور مقرر شده تا ۵ میلیون نهال در سطح استان خوزستان کاشته شود و در شهرستان ها این اقدام سنگین آغاز شده است.

 

او گفت: رویکرد ما این است که به سمت ولی نعمتان که شهدا هستند برویم زیرا اگر زمانی ما در برابر دشمن دست مان بسته بود و موشک نداشتیم اما امروز بسیار پیشرفت کردیم به واسطه همین شهدا بود و یادآوری شهدا و اقدامات آنها برای آن است که به نسل جوان بگوییم شما باید آینده را بسازید؛ زمانی شهدا برای اینکه کشور تجزیه نشود پای کار آمدند و امروز به جوان و نوجوان باید بگوییم که هر مانعی باعث می شود توسعه این کشور متوقف شود ما نباید متوقف شویم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها